Kurs för Jenna 

Förra veckan kursade vi två dagar för Jenna Caloander. Den kursen var sjukt efterlängtad och välbehövlig kan jag säga! 👌

Efter nästan en hel säsong utan nå resultat, med rivningar i varje lopp och disk i agilityn pga Aet har inte glädjen för sporten riktigt funnits där. Ja man säger ju jämt att känslan är viktigast men tillslut kommer man till en gräns där de spelar ingen roll hur bra känslan än må vara om man ändå aldrig får utdelning för de. De känns hopplöst. Onödigt. Fruktansvärt onödigt att fara runt på alla dessa tävlingar, Kalmar, Fagersta, Kiruna osv osv om man aldrig får resultat. 

Så kursen var riktigt välbehövlig! Jenna är en så sjukt positiv människa så de smittar av sej. Efter dessa två dagar med ny inspo och nya tips hade jag faktiskt en hund som knappt rev alls sista dagen!! Hur underbart!! hoppas de inte var engångsgrej bara😂

Qid har imponerat på mej och jag hoppas jag kan hitta den där känslan hos mej som behövs för att han ska fokusera på att faktiskt hoppa rätt och inte bara fort fram fram. För vad spelar tiden för roll om man ändå inte nollar?

Nu ska jag försöka ändra på mitt sätt att handla så får vi se hur de går

Nä. Sjukt bra kurs och jag diggar verkligen Jennas tänk så henne vill vi gå kurs för igen😃

  
  

Kommentera

