Vallkurs

Denna helg har jag och qid varit på vallkurs för Johan Lindahl. Snacka om jag längtat efter denna helg! Så sjukt länge sen vi vallade sist och jag saknar de. Det är ju så galet jäkla kul alltså! Hade jag fått bestämma hade vi vallat varje dag, så sjukt kul. 🐑👊

Har gått riktigt bra. Har fått veta massa tips på vad vi behöver jobba med för att komma vidare i vår träning. Och allt hänger på mej. Jag måste få pondus, jag måste äga fåren för då går qid så himla bra. Det är mej det ligger hos. Fast det är ju allmänt känt😄 men någon vacker dag kommer jag gå in i hagen och känna att Jag har fan koll på läget. Då kommer så himla mycket släppa för oss. Det är jag säker på.

Ligget har funkat riktigt bra. Chockerande faktiskt. Måste få ner han i tempot i drivningarna. Måste jobba vidare med fösningarna. Osv osv osv. Får tid behövs! Ett som är säkert.

Men har varit en otroligt rolig helg i fårhagen och mycket givande. Sjukt taggad på vallning alltså. Agility kan ta sej 😄😂

IMG_0234-0.PNG

IMG_0230-0.JPG

IMG_0229-0.JPG
Sista bilden ser de utom att qid är påväg fram i fullt ös. Men tycker bilden är fin ändå 😜 så den får vara med

En reaktion på ”Vallkurs

Kommentera

