Qids vänstra eller högra bakben?

Alltså ibland undrar jag om alla veterinärer verkligen var vakna under sin studietid??

Kort historia då. Qid blev (som de flesta et) påsprungen av en stor hund då han bara var 10 veckor. Vi for in till veterinären direkt då han visade hälta och han hade uppenbart ont. Efter en vecka i en kvadratmeter stor hage och smärtstillande var det borta.

När jag för ett tag sen var och kollade Qid hos Tomas, som är utbildad fysioterapeut, frågade han om Qid visat hälta på vänster bakben då han hittade något där som inte var som det skulle. Kom då inte ihåg vilket ben det var han fick en smäll i som valp.
Iallafall ska jag ha koll på VÄNSTER ben i framtiden!

Frågade veterinären nu när jag var där senast vilket ben det var, hon kollade i sina journaler och sa HÖGER.

Jaha tänkte jag. Konstigt.
Men nu igår gick jag tillbaka i bloggen och hittade detta inlägg för drygt 2 år sedan:

20140518-114329.jpg

Det var VÄNSTER ben. Veterinären har lyckats skriva fel. Tomas hade rätt.
Liksom hallå, är det inte viktigt att skriva rätt i journaler ifall skadan kommer upp senare??😱😱

Aja! Nu vet jag att han fick men av den händelsen men förhoppningsvis kommer det aldrig påverka honom. Så länge jag håller honom musklad och kollar upp han då och då.

Men blir less. Veterinärer alltså….. Nej, drar inte alla över en kam men ibland rinner bägaren över..

Kommentera

