Luleåtävlingen i helgen

Dags för uppdatering om helgens tävling. På tiden, eller vad säger ni?
Och ser ni – FILM! Äntligen! Haha

Överlag var känslan grym i båda loppen.

Första loppet då, Hoppklass 1 Lopp A.
Blev en disk då han hoppade på sidan av däcket. Sen rev han även ett hinder.
När jag körde kände jag att jag gjorde något tokigt då han rev. Vilket jag ser nu i efterhand på filmen. Störde han precis i hoppet. Fel av mej. Har inte lärt mej att kontrollera min kropp ännu så störda han bara då jag skulle visa att det var sväng. Något jag måste lära mej. Disken sen då, var på fel sida i sista tunneln så gav han en dålig väg till däcket. Därav att han hoppade på sidan.

 

Andra loppet, Hoppklass 1 Lopp B. Bestämde mej för att inte visa onödigt mycket då jag mest stör han vilket resulterar i rivningar. Så satsade på att bara springa med utan att lägga mej i. Var en sådan bana så att det funkade att bara vara där, hehe! Gick super bra. Hade bra känsla loppet igenom. Slutade med en nolla och vinst! Så vi fixade vår andra pinne i detta lopp! Sjukt kul!

 

Är jättenöjd över Q! Känns som att vi hittar varandra mer och mer hela tiden. Är supernöjd över att han ligger så bra i starten och att jag aldrig behöver tänka på det (peppar,peppar…) Är supernöjd över att han saktar in själv från en tunnel till slalom och ja, är supernöjd över lag!

Nu ska vi ta tag i kontaktfälten. Känns som att det är på tiden. Vill kunna tävla både agility och hoppklasserna i sommar så dags att ta tag i det! Vill ha säkra kf innan vi går in och tävlar agilityklassen pga skaderisken. Är själv riktigt nervös över dom hindren så japp, han ska kunna dom innan vi kör agilityn också.

Men som sagt, suuuuuupernöjd över Qiddus! Han känns så med mej så kan inte vara annat än nöjd! Superkul!

3 reaktioner på ”Luleåtävlingen i helgen

  1. WOOOOW! Vilken rallykalle du fått tag i, rejäl fart i långbenen😉 skitsnyggt, kan bara instämma med övriga; rysningar!!! Ni kommer gå långt hjärtat❤

Kommentera

