Vallnings kurs!

I helgen har vi kursat! Vallnings kurs ute hos Marlene! Och oj så vi lärt oss!😀

Jag kom dit och sa hur de låg till. Ja, ligget fanns inte i hans värld, han hittade inte balansen och driva eller fösa rakt kunde han inte. Flankera var de enda han kunde och gjorde hela tiden.

Jag åkte därifrån på söndags eftermiddagen med en helt annan känsla i kroppen! Qid kan visst ligga, han kan visst driva och fösa rakt och nog fan hittar han balansen!!

Känslan efter dag 1 var så jävla cool. Känslan efter dag 2 var lika ball! Det är i mitt huvud det sitter och nu vet jag att han kan. Har fått rysningar i hela kroppen och nästan fått tårar i ögonen av glädje! Herr Q kan faktiskt! Sådeså! Jag är så jävla nöjd med honom denna helg så det finns inga ord som kan beskriva. Han är så otroligt lugn bland fåren, helt orädd och så otroligt grym! Som Marlene sa till mej ”du har en fantastisk och den perfekta läromästaren”😀 är så otroligt glad att han är min!

Som sagt. Börjar få mer och mer förståelse hur jag ska bete mej mot både hund och får och framför allt hur jag ska röra mej. Vallning är så otroligt kul och att få höra alla fina lovord om min hund kan jag inte bli mer nöjd över helgen

Denna helg var verkligen vad vi behövde!😀 så jäkla kul de är!!
Kommer leva på denna helg länge länge😀😀

20130917-101945.jpg

Kommentera

