Heldag i boden

Efter jobbet for jag, madde och bröderna damp mot boden för agt tillbringa hela dagen där! Blev både lydnad och vallning. Superkul dag var det!!

Lydnaden gick väl sådär. Eller nä. Gick inte alls bra. Han kändes omotiverad och loj så körde inte enligt planering utan fick hitta på annat…. Vet inte riktigt vad de berodde på. Kan iochför sej vara att det var rätt mycket störning vi inte kört med förut. Ny plats, ungar som spelar fotboll och ja, fotBOLLAR i massor…. Men vi fick till ett bra pass med förberedande inför apporteringen så alltid nå!

Sen for allihop till en grill och käkade skräpmat och bara surrade. Fick super ont i magen efteråt och lär väl stinka curry ett bra tag framöver men var himla trevligt!🙂

Sen for jag och madde vidare till julia där vi var resten av kvällen. Pussade på lamm och jag höll ett lamm för första gången i mitt liv! Japp, för första gången. Ni hörde rätt! Men någon gång ska vara den första😉
Efter de vallade vi. Tiden sprang iväg. Superkul var det! Julia är så himla duktig och förklarar så hinla bra så börjar förstå mer och mer!😀 qid tände ytterligare lite till och för mej kändes det riktigt bra efter kvällen! Älskar att valla. Så sjukt kul!!😀 blir hög av bara tanken.
Vi har alltid sagt att qid är världens mjukis. Tar tillbaka det, åtminstone bland fåren😉

Jag drog en vurpa där inne i leran också. Perfekt mysig blev jag! Det gäller att satsa, right?😉
Killen fick en chock när jag mmsade bilden kan jag då lova och direkt vi kom hem blev vi tvungna att hoppa i duschen direkt😉 konstigt va…?

image

Undra om han visste vad han gav sej in på när han blev tillsammans med en bc brud😉

Tack alla brudar för en toppendag!
Tack Jullebulle för all hjälp, det betyder så sjuk mycket!😀

Ha det bra alla! Nu väntar promemad och jobb

En reaktion på ”Heldag i boden

  1. Sjuk bra dag! och ni utvecklas varje gång ni är i fårhagen, Qid börjar riktigt fatta de där med att fåren är de bästa som finns;) grymt kul att se:D

Kommentera

