Påsk

Påsk har firats hos farmor uppe i pajala med familjen. Vi har ätit gott (sjääälvklart då det var jag som stod för maten😉 ) ätit godis i mängder, bastat och åkt skoter. Tog med skidorna och draggrejjerna men dessvärre hann vi aldrig använde de då dagarna sprang iväg alldeles för fort.

Både långfredagen och påskafton bjöd på toppenväder med konstant solsken och relativt varmt så självklart passade vi på att vara ute med skotern hela dagarna. Qid och jag fick åka kälke och det gick över förväntan faktiskt! Han skötte sej kanon trots att det var första gången. Enda gången han pep och blev orolig var när han inte såg alla skotrarna… morr! Dessa vallhundar…😉

Och justde, de hände en sak. En one in a lifetime moment. Efter att qid busat med två labbar, åkt skoter och varit ute en hel dag hoppade han upp i min famn och somnade!! Tror ni jag blev nå chockad?? Ni som känner qid förstår nog vad jag menar. Blev så paff av situationen och vågade inte röra mej. Gullhunden!!😀

image

image

image

image

image

Vi har även tränat en del där borta. Framför allt lek! Men även snabbt gripande och ingångar. Bästaste q!!

Nu sitter jag i bussen påväg tillbaka till luleå medan dom andra är kvar hos farmor. Min kompis ska ha födelsedagsfest/inflyttningsfest och sen väntar krogfesten på det. Blir kul!
Bästa pappa sa att det var okey att jag lämnade qid med dom. Super! Skönt att inte behöva tänka på honom när man ska umgås med kompisarna. MEN jag saknar honom redan…😉

Hoppas ni alla haft en bra påsk! Puuuss

Kommentera

